Chłodzona kolorowa kamera CMOS do astrofotografii głębokiego nieba
Kamery ASI są świetnie wykonane i wyposażone są w nowoczesne matryce CMOS. Teraz ZWO udostępnia te doskonałe kamery także do fotografii głębokiego nieba. Wydajne chłodzenie Peltiera zapewnia gładkie zdjęcia bez szumów.
Kamera wyposażona jest w matrycę CMOS o wysokiej rozdzielczości o średnicy 8,5 mm. Szczególną właściwością tej matrycy jest wyjątkowo wysoka czułość z QE do 80%. IMX385LOR jest jedną z najczulszych matryc w swojej klasie.
Nowa technologia SONY STARVIS i Exmor-R zapewnia obrazy o bardzo niskich szumach przy bardzo wysokiej czułości. Średni rozmiar piksela 3,75 μm sprawia, że kamera jest bardzo wszechstronna - może być używana zarówno z teleobiektywami fotograficznymi, jak i teleskopami Newtona oraz dobrze skorygowanymi refraktorami.
Obszary zastosowania kamery:
- Zdjęcia głębokiego nieba (mgławice i galaktyki): ze względu na wysoką czułość, mgławice i galaktyki widoczne są już po kilku sekundach. Kamera może być chłodzona do 45°C poniżej temperatury otoczenia. W rezultacie, już niskie szumy są jeszcze bardziej redukowane. Poprzez zwiększenie wzmocnienia (GAIN, porównywalny do ustawienia ISO w lustrzankach cyfrowych), możesz zredukować czas ekspozycji do mniej niż 30 sekund. W ten sposób eliminujemy efekty spowodowane niedokładnościami prowadzenia.
- Zdjęcia Księżyca i planet: niezwykle krótkie czasy ekspozycji dzięki wysokiej czułości. Ze względu na wysoką rozdzielczość matrycy, wiele szczegółów może być odwzorowanych nawet w przypadku teleskopów o krótszej długości ogniskowej. Możliwa jest również wideoastronomia.
Aparaty fotograficzne ZWO ASI z aktywnym chłodzeniem wymagają dodatkowego zasilania 12 V. Jeśli nie posiadacie odpowiedniego zasilacza sieciowego, znajdziecie go w zalecanych akcesoriach.
Wymagane jest napięcie 12 V przy 3 A~5 A DC z wtyczką D5,5×2,1 mm, biegun środkowy dodatni lub bateria litowa o napięciu od 11 do 14 V. Należy pamiętać, że użycie zasilacza sieciowego poza tym zakresem napięcia może spowodować nieodwracalne uszkodzenie aparatu fotograficznego.
Kolor czy mono? Kamery monochromatyczne mają przewagę nad kamerami kolorowymi w postaci wyższej czułości i rozdzielczości. Jednakże, wymagają większego wysiłku do uzyskania obrazu w kolorze. Potrzebujesz do tego również filtrów kolorowych i koła filtrowego.