Kolorowa kamera ALccd-QHY 8Pro to model ALccd-QHY z dużymi pikselami. Rozmiar jej chipa jest porównywalny do rozmiaru cyfrowej lustrzanki. W przeciwieństwie do niezmodyfikowanych aparatów fotograficznych DSLR, ALccd-QHY 8Pro jest czuła w całym zakresie od ok. 350 do 700 nanometrów.
Dalsze zalety ALccd-QHY 8Pro w porównaniu z lustrzankami:
- Prawie wszystkie dostępne na rynku lustrzanki cyfrowe pracują z 12-bitową głębią danych, tj. 4096 poziomami szarości. Nie jest to idealne rozwiązanie dla astrofotografii. Aparaty fotograficzne QHY posiadają pełny zakres danych 16 bit. Ich zalety są oczywiste. W tych samych warunkach uzyskuje się lepsze rozróżnienie między jasnymi i ciemnymi obszarami, większy rozmiar graniczny gwiazd i znacznie lepsze rozróżnienie kolorów.
- Wszystkie QHY 8Pro nie wymagają opcjonalnego pierścienia T2 do mocowania na teleskopie, lunecie lub mikroskopie, ponieważ odpowiedni gwint T jest już zintegrowany z obudową.
- QHY 8Pro został zaprojektowany tak, aby zapobiec oblodzeniu chipa lub okna osłony(pułapka wilgoci).
- Ze względu na proces odczytu (skanowanie progresywne) nie jest wymagana mechaniczna migawka.
- Aparat fotograficzny charakteryzuje się małą i lekką obudową. Dzięki temu wyciąg okularowy jest mało obciążony, a zacienienie podczas używania z Hyperstarem Celestrona jest minimalne.
Aparat fotograficzny może obniżyć temperaturę czujnika do około minus 40° temperatury otoczenia za pomocą zaawansowanego chłodzenia i nowej obudowy. Temperatura jest kontrolowana za pomocą dostarczonej skrzynki kontrolnej DC201 i oprogramowania sterującego aparatu fotograficznego.
Różnica między QHY 8L i 8Pro: Główną różnicą między tymi dwoma aparatami fotograficznymi jest sensor CCD. Jest to jeden z powodów różnicy w cenie. Kamera ALccd/QHY 8L wykorzystuje dwuetapowy proces odczytu (odczyt dwupolowy). Po ekspozycji najpierw odczytywane są czerwone i pierwsza połowa zielonych pikseli, a następnie niebieskie i druga połowa zielonych pikseli. Powoduje to niewielki gradient kolorów i lekkie rozjaśnienie w jednym rogu obrazu. Oba te zjawiska można w znacznym stopniu wyeliminować poprzez odpowiednią kalibrację obrazu (ciemne ramki).