Marmota Maps Gra karciana Zwierzęta alpejskie Kwartet
32 różne zwierzęta alpejskie – od A jak alpejski długouch do Z jak cytrynka, od maleńkiej pchły lodowcowej do potężnego niedźwiedzia brunatnego. Sześć kategorii i specjalne informacje o każdym zwierzęciu zapewniają wiele radości podczas zabawy i poznawania świata zwierząt alpejskich.
Gra toczy się w następujących kategoriach:
Podano typową maksymalną długość życia zwierząt. Z wyjątkiem zwierząt gospodarskich, dane dotyczą zwierząt żyjących na wolności.
W przypadku zwierząt latających podano typową maksymalną rozpiętość skrzydeł. W przypadku pozostałych zwierząt podajemy długość od czubka pyska lub nosa do nasady ogona.
Podano typową maksymalną wagę zwierząt.
- Siedlisko (maks. wysokość)
Podano typową maksymalną wysokość, na której występują przedstawicieli gatunków zwierząt (również poza Alpami).
- Społeczność (wielkość grupy)
Podano typową maksymalną wielkość grup, w których żyją zwierzęta. W przypadku gatunków, które co najmniej rok spędzają na wychowywaniu młodych, uwzględnia się również młode osobniki.
- Potomstwo (średnio na miot / lęg)
Podano średnią liczbę potomstwa, które rodzą zwierzęta. W przypadku gatunków składających jaja podano średnią liczbę złożonych jaj.
Zasady gry:
Wariant 1
W grze może brać udział co najmniej dwóch graczy. Na początku wszystkie karty są dobrze tasowane i rozdawane po kolei zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Gracz po lewej stronie rozdającego rozpoczyna, podając kategorię najwyższej karty ze swojego stosu. Wartość jest porównywana z wartością najwyższej karty następnego gracza. Zgodnie z ustaleniami wygrywa karta o wyższej lub niższej wartości. Zwycięzca otrzymuje kartę przeciwnika. Wygrywa ten, kto na koniec posiada wszystkie karty. Jeśli gracz ma tylko trzy karty na ręce, nie musi już zagrywać najwyższej karty, ale może wybrać dowolną kartę. Jeśli dwie wartości są takie same, następuje runda decydująca. Gracz, który pierwszy powie „Stich”, może wybrać nową kategorię w dogrywce.
Wariant 2
W grze może brać udział co najmniej trzech graczy. Istnieje osiem par kwartetów – od 1A-D do 8A-D. Celem gry jest zebranie jak największej liczby pasujących do siebie kwartetów. Na początku wszystkie karty są dobrze tasowane i rozdawane po kolei zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Gracz po lewej stronie rozdającego zaczyna, pytając wybranego gracza o określoną kartę, np. 2D. Gracz musi jednak posiadać już co najmniej jedną kartę z tego kwartetu, w przykładzie 2A, 2B lub 2C. Jeśli gracz ma kartę, o którą został poproszony, musi ją przekazać graczowi, który ją poprosił. W takim przypadku kolejka wraca do pierwszego gracza, aż jeden z graczy nie posiada żądanej karty. Następnie kolejka przechodzi do następnego gracza zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Gdy gracz posiada kompletny kwartet, kładzie go odkrytego przed sobą na stole. Wygrywa gracz, który na koniec zgromadził najwięcej kwartetów.
Każdy kwartet chroni pół metra kwadratowego przestrzeni naturalnej – LBV
Natura pozostanie tak piękna tylko wtedy, gdy zapewnimy jej miejsce, na które zasługuje. Dlatego Marmota Maps, z każdego sprzedanego zestawu, przekazuje niewielką darowiznę na rzecz Landesverband für Vogelschutz in Bayern e.V. (LBV) i chroni pół metra kwadratowego przestrzeni naturalnej. LBV nie tylko chroni obszary naturalne. Prowadzi również schronisko Adlerhütte w Bad Hindelang, jedno z najlepszych miejsc do obserwacji orłów przednich w regionie alpejskim, oferujące wiele informacji na temat władcy alpejskich przestworzy, a także angażuje się w wiele innych projektów na rzecz ochrony przyrody. Proszę wesprzeć LBV w jego pracy, kupując tę grę karcianą!