Zajęcia
Sekcja „Zajęcia“ zaczyna się od stereomikroskopu dla szkół podstawowych, a kończy na wysokiej jakości mikroskopie dla edukacji uniwersyteckiej. Obejmuje solidne, małe mikroskopy monokularowe, które są łatwe w obsłudze i mogą być używanie bez zasilania, a także mikroskopy o powiększeniu 1000-krotnym, z oświetleniem Köhlera i kontrastem fazowym.
Zastosowanie w zajęciach
Mikroskopy dla dydaktyki
Mikroskopy są cennymi narzędziami w dydaktyce i umożliwiają uczniom poznawanie mikroświata oraz obserwowanie szczegółów struktury obiektów. Wybór odpowiedniego mikroskopu zależy od rodzaju badanych próbek i celów nauczania. Mikroskopy stereo dobrze sprawdzają się w przypadku obserwacji większych próbek przy niskim powiększeniu, podczas gdy mikroskopy ze światłem padającym wykorzystywane są w przypadku obserwacji próbek przy wyższym powiększeniu. Ważne jest, aby rozpatrywać mikroskopy z właściwym powiększeniem, z wysokiej jakości obiektywami i okularami, z regulowanym oświetleniem i ergonomiczną konstrukcją. Dzięki regularnej trosce o nie i konserwacji, mikroskopy będą działały optymalnie i długo. Przy odpowiednim doborze i dbałości, mikroskopy mogą skutecznie wspierać proces nauczania i otwierać przed uczniami fascynujący świat mikroskopii.
Oto najważniejsze obszary, w których mikroskopia wykorzystywana jest w dydaktyce: przedszkole, szkoła podstawowa, szkoła średnia (klasy średnie i wyższe), kształcenie techniczne, uniwersytet.