Stacje pogodowe
Niewiele rzeczy wpływa na nas bardziej niż pogoda. Dzięki odpowiedniej stacji pogodowej można śledzić żywioły w życiu codziennym i hobby.
Najczęściej zadawane pytania dotyczące stacji pogodowych:
Nadajnik nie zgłasza się po włożeniu baterii.
Wyjmij baterie z nadajnika i odbiornika. Ustaw oba urządzenia obok siebie. Następnie włóż baterie najpierw do nadajnika, a zaraz potem do odbiornika.
Mój nadajnik początkowo się zgłasza, ale sygnał znika.
Sygnały radiowe nie mogą trwale przenikać przez żelbet. Nadajnik i odbiornik powinny się "widzieć". Najlepiej umieścić nadajnik w pobliżu okna zewnętrznego pomieszczenia, w którym znajduje się odbiornik.
Dlaczego sygnał czujnika zewnętrznego znika, gdy jest zimno?
Często słyszymy od klientów, że czujnik zewnętrzny nie działa w niskich temperaturach. Nie wynika to jednak z uszkodzenia czujnika zewnętrznego, a z rodzaju wykorzystanych baterii, które w ekstremalnych temperaturach tracą napięcie, lub wręcz wybuchają. Dlatego zalecamy, by w okresie zimowym zrezygnować z czujnika zewnętrznego i na te miesiące zainstalować mechaniczną stację pogodową.
Jak wysoka jest dokładność pomiaru?
Niestety, wszystkie urządzenia cyfrowe mają dokładność +-2 stopnie. W przypadku dwóch termometrów maksymalna odchyłka może wynieść 4 stopnie. Jest ona jednak liniowa, czyli po określeniu odchyłki za pomocą skalibrowanego termometru, można zawsze założyć to samo odchylenie. Nie ma innej możliwości kalibracji.
Mój czujnik zewnętrzny jest wystawiony na deszcz. Czy może mu to zaszkodzić?
Większość czujników zewnętrznych (z wyjątkiem czujników deszczu) nie jest wodoodporna! Woda deszczowa jest najczęstszą przyczyną uszkodzeń. Zalecamy umieszczenie czujnika zewnętrznego w suchym miejscu. Alternatywą jest umieszczenie go w woreczku do zamrażania żywności.
Nie mogę znaleźć w Waszej ofercie nadajnika zastępczego do mojej stacji. Czy mogę wykorzystać jakiś inny?
Nie, nie możemy tego zaproponować.
Czy dostępne są również modele z pamięcią min./maks. dla odczytów wewnętrznych i zewnętrznych?
Tak, jako stacje pogodowe z funkcją Max/Min. Szczególnie interesujące dla miłośników statystyki są wersje ze złączem PC.
Czy można zamówić dodatkowy nadajnik?
Większość stacji oferuje opcję wyświetlania wartości kilku nadajników. Informacje na ten temat znajdziesz w instrukcji obsługi. Aktualnie dostępne dodatkowe nadajniki znajdziesz tutaj.
Czy jest dostępny dodatkowy tylny panel montażowy do bezpiecznego zawieszenia?
Dodatkowy tylny panel montażowy nie jest dostępny. Do zawieszenia służą po prostu tylne otwory na śruby.
Czy wartości pomiarów można odczytać w ciemności?
Stacje pogodowe LCD z reguły nie świecą samoczynnie, oświetlenie można jednak aktywować za pomocą przycisku.
Chciałbym naprawić swoją stację pogodową, ale nie kupiłem jej u Was.
Przez pierwsze 2 lata przejmujemy serwis wszystkich zakupionych u nas urządzeń. Potrzebujemy jedynie numeru zamówienia i daty zakupu. Więcej informacji znajdzesz w zakładce "Zwroty i reklamacje".
W każdym innym przypadku prosimy o bezpośredni kontakt z producentem. Adres znajdziesz w instrukcji obsługi.
Higrometr pokazuje błędne wartości pomiarów. Co należy zrobić?
Higrometr należy skalibrować w następujący sposób: owiń urządzenie wilgotną szmatką (nie mokrą) i odczekaj około 10 minut. Z tyłu znajduje się możliwość regulacji. W większości przypadków jest to mała śrubka z rowkiem, którą należy przekręcić.
W tym celu wcześniej przygotuj śrubokręt, aby był natychmiast dostępny. Po 10 minutach zdejmij szmatkę i natychmiast ustaw wskaźnik higrometru na 100% wilgotności względnej. Proces jest zakończony i Twoja stacja pogodowa powinna teraz działać bez zarzutu.
Barometr pokazuje błędne wartości pomiarów. Co należy zrobić?
Barometr można z reguły skalibrować. Informacje na ten temat znajdują się w instrukcji obsługi. Aktualne wartości ciśnienia dla Twojej lokalizacji są dostępne w Internecie. Np. w GFS: http://www.wetterzentrale.de/topkarten/tkavneur.html
Chociaż odczekałem nieco czasu, wbudowany zegar sterowany radiowo nie pokazuje prawidłowej godziny.
Większość zegarów radiowych synchronizuje się tylko raz dziennie, dlatego prosimy poczekać 24 godziny. Jeśli po tym czasie wskazania wciąż są nieprawidłowe, mogą być dwa powody:
- baterie są za słabe,
- lokalizacja ma słaby odbiór radiowy.
W takim przypadku należy wymienić baterie i ustawić stację na 24 godziny przy oknie. Przy wymianie baterii prosimy zwrócić uwagę na punkt 1 najczęściej zadawanych pytań (FAQ).