Profesjonalne statywy fotograficzne
Manfrotto – ta nazwa ma swoje stałe miejsce w fotografii i oznacza bardzo solidne statywy fotograficzne o wysokiej jakości wykonania. Od lat 70-tych firma dostarcza statywy trójnożne fotografom profesjonalnym i amatorom.
Statywy Manfrotto są niezastąpione również w zakresie obserwacji przyrody. Mimo wielu replik, oryginalne statywy Manfrotto pozostają niepokonane do dziś. Statywy oferowane są zazwyczaj bez głowicy, by pozostawić całkowitą swobodę decyzji co do jej wyboru.
Manfrotto
Statyw z włókna węglowego monopod MVMXPROC5 XPRO 5-segmentowy
$ 396,00
Manfrotto
Statyw aluminiowy monopod MVMXPRO500 z olejową głowicą uchylną
$ 391,00
Manfrotto
Statyw z włókna węglowego monopod MPMXPROC4 Seria XPRO 4-segmentowy
$ 291,00
Manfrotto
Statyw aluminiowy monopod MVMXPROA4
$ 252,00
Manfrotto
Statyw aluminiowy monopod MPMXPROA4 XPRO 4-segmentowy
$ 142,00
Manfrotto
Statyw z włókna węglowego monopod MM290C4 4-segmentowy
$ 137,00
Więcej o Manfrotto
Statywy Manfrotto idealnie nadają się do wykorzystania z lornetkami i lunetami, ale Manfrotto oferuje również statywy do lżejszych teleskopów klasy Traveller.
Pod koniec lat sześćdziesiątych, Lino Manfrotto pracował jako fotoreporter dla Il Gazzettino i Il Giornale di Vicenza w Bassano del Grappa; ponadto był aktywny w branży fotografii przemysłowej i reklamowej. W ówczesnych czasach wyposażenie studia fotograficznego było nieporęczne, ciężkie i w żaden sposób nie ułatwiało pracy profesjonalistom. Choć istniała szeroka gama lamp błyskowych, jednak podstawowe akcesoria, jak stojaki, ramiona i zaciski były całkowicie ignorowane przez przemysł.
Tak więc, Lino Manfrotto z pomocą współpracownika, stworzył pierwsze własne produkty, w tym lekką i stabilną lampę, która w końcu była wystarczająco jasna. Przez kilka lat produkował on jedynie pojedyncze sztuki dla zaprzyjaźnionych fotografów.
Później postanowił zaoferować je na arenie międzynarodowej i otrzymał pierwsze istotne zamówienie od dystrybutora szwajcarskiego. Garaż Lino Manfrotto stał się jego warsztatem, w którym produkował pierwsze ramiona, uchwyty przegubowe i inne statywy. Wkrótce zdał sobie sprawę, że moce produkcyjne są niewystarczające do realizacji wszystkich zamówień.
Od pracy w garażu do światowego sukcesu
W roku 1972 Lino Manfrotto spotkał Gilberto Battocchio, technika, który pracował dla firmy w Bassano, a tym samym swojego technicznie zorientowanego rywala. Nowicjusz przekształcił rozwiązania produktowe z czystych pragnień Lino Manfrotto w trójwymiarową rzeczywistość. Obydwaj stworzyli wspaniały zespół i w ciągu kliku lat wprowadzili firmę na poziom światowy.
(Zdjęcie prezentuje Lino Manfrotto (po prawej) ze swoim partnerem biznesowym Gilberto Battocchio)
W roku 1974 Manfrotto wprowadził swój pierwszy statyw. Innowacyjne, lekkie i wszechstronne statywy i stojaki Manfrotto odniosły ogromny sukces rynkowy. Artykuły takie jak Superboom, Autopole®, i Superclamp® stały się ważnymi elementami każdego studia fotograficznego na całym świecie. A konkurencja? Śledziła i kopiowała, ale nie mogła jednak sprostać innowacyjności, jakości i serwisowi Manfrotto.
Grupa rozrosła się, a w roku 1986 Manfrotto, posiadające w tym czasie sześć zakładów produkcyjnych w Bassano, przeniesione zostało do Feltre, dzielnicy przemysłowej Villapeiera, gdzie w ciągu dwóch lat powsatało pięć kolejnych zakładów produkcyjnych.
Pracownicy prezentujący najwyższy światowy poziom, innowacyjne produkty o wysokiej jakości, silne marki o wysokiej rozpoznawalności na całym świecie i ogromna wielkość sprzedaży w 140 krajach przyciągnęły do Manfrotto zainteresowanie międzynarodowych inwestorów. W roku 1989 cały udział Lino Manfrotto został sprzedany brytyjskiej grupie Vitec plc., międzynarodowej korporacji, która notowana jest na Londyńskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Lino i Gilberto pozostali w zarządzie.
W roku 2004 założona została niemiecka firma dystrybucyjna Bogen Imaging GmbH. W roku 2010 Bogen Imaging zostało przemianowane na Manfrotto Distributions GmbH.
Nadejście w ostatnich latach ery cyfrowej głęboko zmieniło sektor fotograficzny oraz wideo, i pojawiły się miliony nowych entuzjastów. Niemal każdy miłośnik fotografii zna serie statywów 190 i 055.
Manfrotto przewidziało ten trend i wykorzystuje swoje doświadczenie do tworzenia nowych rozwiązań dla fotografów i filmowców na całym świecie.
(Ostatnia faza rozwoju serii 055: MK055XPRO3-3W)