![National-Geographic](/Marken/normal/National-Geographic.jpg)
Od momentu powstania, towarzystwo National Geographic Society dąży do celu "zwiększania i rozpowszechniania wiedzy geograficznej". Zasada ta stała się dewizą towarzystwa i określa wszystkie działania National Geographic.
Po ponad 120 latach, duch założycieli jest tak samo aktualny jak wówczas: wynika ze zobowiązania do rozpowszechniania postępu nauki w społeczeństwie, w szczególności odkryć, które służą ochronie naszego środowiska.
![National Geographic Lornetka 3x30](/Produktbilder/normal/66738_1/National-Geographic-Lornetka-3x30.jpg)
National Geographic
Lornetka 3x30
$ 18,90
![National Geographic Lornetka 7x50 Porro](/Produktbilder/normal/43934_1/National-Geographic-Lornetka-7x50-Porro.jpg)
National Geographic
Lornetka 7x50 Porro
Nasza cena:
Sugerowana cena detaliczna:
$ 70,00
$ 60,00
![National Geographic Lornetka 6x21](/Produktbilder/normal/52100_1/National-Geographic-Lornetka-6x21.jpg)
National Geographic
Lornetka 6x21
$ 35,90
![National Geographic Lornetka z zoomem 8-24x50](/Produktbilder/normal/43946_1/National-Geographic-Lornetka-z-zoomem-8-24x50.jpg)
National Geographic
Lornetka z zoomem 8-24x50
Nasza cena:
Sugerowana cena detaliczna:
$ 97,00
$ 87,00
![National Geographic Lornetka 10x42 TrueView](/Produktbilder/normal/74446_1/National-Geographic-Lornetka-10x42-TrueView.jpg)
National Geographic
Lornetka 10x42 TrueView
Nasza cena:
Sugerowana cena detaliczna:
$ 248,00
$ 189,00
![National Geographic Lornetka 8x42 Lux](/Produktbilder/normal/74457_1/National-Geographic-Lornetka-8x42-Lux.jpg)
National Geographic
Lornetka 8x42 Lux
$ 248,00
![National Geographic Lornetka 8x42](/Produktbilder/normal/52180_1/National-Geographic-Lornetka-8x42.jpg)
National Geographic
Lornetka 8x42
Nasza cena:
Sugerowana cena detaliczna:
$ 122,00
$ 108,00
![National Geographic Lornetka 10x50 Porro](/Produktbilder/normal/43935_1/National-Geographic-Lornetka-10x50-Porro.jpg)
National Geographic
Lornetka 10x50 Porro
$ 76,00
Więcej o National Geographic
![Więcej o National Geographic](/CMS/images/text/brands/national-geographic.jpg)
Od momentu powstania, towarzystwo dąży do celu "zwiększania i rozpowszechniania wiedzy geograficznej". Zasada ta stała się dewizą towarzystwa i określała obszary tematyczne czasopisma oraz wszystkie inne działania NATIONAL GEOGRAPHIC.
Po ponad 120 latach, duch założycieli jest tak samo aktualny jak wówczas: wynika ze zobowiązania do rozpowszechniania postępu nauki w społeczeństwie, w szczególności odkryć, które służą ochronie naszego środowiska.
Od samego początku, działalność National Geographic Society opiera się na dwóch głównych filarach: czasopisma jako środka komunikacji, które stymuluje badania i publikuje wyniki, oraz promocji projektów badawczych - do dziś ponad 9000.
![Więcej o National Geographic](/CMS/images/text/brands/national-geographic-Wandkarte2.jpg)
Powstanie: wieczorem, 13 stycznia 1888 roku, 33 jegomościów zebrało się w waszyngtońskim Cosmos Club. Najważniejszy punkt porządku obrad: "jak mnożyć i rozpowszechniać wiedzę geograficzną". Dwa tygodnie później powstało National Geographic Society. Żaden z założycieli nie domyślał się, że pewnego dnia stanie się ono największą organizacją świata zaangażowaną w naukę i edukację.
Mężczyźni w Cosmos Club byli geografami, geologami, odkrywcami, nauczycielami, prawnikami, meteorologami, kartografami, urzędnikami, finansistami - wszyscy wykształceni, światowi i naznaczeni duchem optymizmu swoich czasów. Żądni nowości, szerzenia wiedzy, patrzący w przyszłość. Entuzjastyczni zwolennicy wszystkich, którzy dotarli do ostatnich granic. Wśród nich byli odkrywcy Wielkiego Kanionu i zdobywcy Gór Skalistych. Pionierzy, którzy nieśli flagę Ameryki na północ dalej, niż ktokolwiek inny wcześniej. Naukowcy, którzy przemierzyli najodleglejsze góry i najbardziej niedostępne wybrzeża, opisali nieznaną florę i faunę oraz życie obcych ludów.
![Więcej o National Geographic](/CMS/images/text/brands/national-geographic-Wandkarte.jpg)
Na pierwszego przewodniczącego towarzystwa wybrany został Gardiner Green Hubbard. Nie był odkrywcą, ale prawnikiem i finansistą, który sponsorował eksperymenty naukowe swojego zięcia, Aleksandra Grahama Bella (który później wynajdzie telefon i zostanie drugim przewodniczącym National Geographic Society). W swoim przemówieniu inauguracyjnym, Hubbard podkreślił, że członkostwo nie ogranicza się do naukowców, ale że Towarzystwo jest otwarte dla wszystkich. To, co wówczas postulował, również dziś jest celem NATIONAL GEOGRAPHIC: wspieranie obiecujących projektów badawczych "i rozpowszechniać zdobytą w ten sposób wiedzę wśród ludzi, abyśmy wszyscy mogli dowiedzieć się więcej o świecie, w którym żyjemy".