ASI183 ma duży potencjał, a każda funkcja oznacza nowe możliwości! Ta kamera nadaje się do szerokiego zakresu zastosowań astronomicznych.
Seria kamer ASI 183 to najczulsze kamery w historii ZWO. Szczyt Q.E. matrycy monochromatycznej osiąga 84%!
Wydajność astrofotograficzna
Na polu zastosowań astronomicznych, matryce Sony IMX183CLK-J (monochromatyczna) i IMX183CQJ-J (kolorowa) wykorzystują podświetlaną strukturę o bardzo wysokiej czułości i wysokiej rozdzielczości przy rozmiarze piksela 2,4 μm. Kamery ASI183 mają bardzo dużą pełną pojemność studni(15000e) dla tak małego rozmiaru piksela, szum odczytu 1.6e @ 30DB oraz 12-stopniowy zakres dynamiki @ Gain=0. Kamery ASI183 wykorzystują również funkcje firmware do minimalizacji efektu amp-glow dla maksymalnej wydajności w astrofotografii.
Technologia podświetlenia Exmor R Sony daje jej doskonałą wydajność w zastosowaniach do głębokiego nieba. Szczyt QE ASI183 osiąga znakomite 84%. W kanale Ha, QE wciąż przekracza 60%. Wysokie QE oznacza, że w rzeczywistości wykorzystywane jest więcej światła, które wpada do teleskopu i dociera do matrycy. ASI183 wykorzysta większy procent światła, które do niej dotrze, poprawiając jakość sygnału.
Wysoka szybkość
Wysoka wartość fps może być wykorzystana w przechwytywaniu obrazów Słońca i Księżyca, ale również w przypadku oglądania na żywo/EAA. Wysoka szybkość odczytu może być również wykorzystana przy ogniskowaniu w czasie rzeczywistym, prawdziwym "lucky imaging" gwiazd podwójnych i innych małych obiektów, fotografii planetarnej głównych planet naszego Układu Słonecznego, i w wielu innych zastosowaniach.
Możliwe szybkości fps:
10bit ADC
- 5496×3672 19 fps
- 3840×2160 41,04 fps
- 1920×1080 80,10 fps
- 1280×720 117,30 fps
12bit ADC
- 5496×3672 19 fps
- 3840×2160 36,12 fps
- 1920×1080 70,48 fps
- 1280×720 103,23 fps
Port ST4: może być wykorzystany do połączenia z portem autoguidera Twojego montażu w przypadku autoguidingu.
Kolor czy mono? Kamery monochromatyczne mają przewagę nad kamerami kolorowymi w postaci wyższej czułości i rozdzielczości. Jednakże, wymagają większego wysiłku do uzyskania obrazu w kolorze. Potrzebujesz do tego również filtrów kolorowych i koła filtrowego.