Serie produktów:
![National-Geographic](/Marken/normal/National-Geographic.jpg)
Od momentu powstania, towarzystwo National Geographic Society dąży do celu "zwiększania i rozpowszechniania wiedzy geograficznej". Zasada ta stała się dewizą towarzystwa i określa wszystkie działania National Geographic.
Po ponad 120 latach, duch założycieli jest tak samo aktualny jak wówczas: wynika ze zobowiązania do rozpowszechniania postępu nauki w społeczeństwie, w szczególności odkryć, które służą ochronie naszego środowiska.
![National Geographic Globus Fusion 3001 Classic 30cm](/Produktbilder/normal/47920_1/National-Geographic-Globus-Fusion-3001-Classic-30cm.jpg)
National Geographic
Globus Fusion 3001 Classic 30cm
$ 213,00
![National Geographic Globus The Heavens 30cm](/Produktbilder/normal/58302_1/National-Geographic-Globus-The-Heavens-30cm.jpg)
National Geographic
Globus The Heavens 30cm
$ 152,00
![National Geographic Globus Red Planet 30cm](/Produktbilder/normal/51131_1/National-Geographic-Globus-Red-Planet-30cm.jpg)
National Geographic
Globus Red Planet 30cm
$ 119,00
![National Geographic Globus The Moon 30cm](/Produktbilder/normal/51132_1/National-Geographic-Globus-The-Moon-30cm.jpg)
National Geographic
Globus The Moon 30cm
$ 152,00
![National Geographic Globus na podstawie Cross Executive 50cm](/Produktbilder/normal/33455_1/National-Geographic-Globus-na-podstawie-Cross-Executive-50cm.jpg)
National Geographic
Globus na podstawie Cross Executive 50cm
$ 1.370,00
![National Geographic Globus Vertigo Executive 37cm](/Produktbilder/normal/51129_1/National-Geographic-Globus-Vertigo-Executive-37cm.jpg)
National Geographic
Globus Vertigo Executive 37cm
$ 660,00
Więcej o National Geographic
![Więcej o National Geographic](/CMS/images/text/brands/national-geographic.jpg)
Od momentu powstania, towarzystwo dąży do celu "zwiększania i rozpowszechniania wiedzy geograficznej". Zasada ta stała się dewizą towarzystwa i określała obszary tematyczne czasopisma oraz wszystkie inne działania NATIONAL GEOGRAPHIC.
Po ponad 120 latach, duch założycieli jest tak samo aktualny jak wówczas: wynika ze zobowiązania do rozpowszechniania postępu nauki w społeczeństwie, w szczególności odkryć, które służą ochronie naszego środowiska.
Od samego początku, działalność National Geographic Society opiera się na dwóch głównych filarach: czasopisma jako środka komunikacji, które stymuluje badania i publikuje wyniki, oraz promocji projektów badawczych - do dziś ponad 9000.
![Więcej o National Geographic](/CMS/images/text/brands/national-geographic-Wandkarte2.jpg)
Powstanie: wieczorem, 13 stycznia 1888 roku, 33 jegomościów zebrało się w waszyngtońskim Cosmos Club. Najważniejszy punkt porządku obrad: "jak mnożyć i rozpowszechniać wiedzę geograficzną". Dwa tygodnie później powstało National Geographic Society. Żaden z założycieli nie domyślał się, że pewnego dnia stanie się ono największą organizacją świata zaangażowaną w naukę i edukację.
Mężczyźni w Cosmos Club byli geografami, geologami, odkrywcami, nauczycielami, prawnikami, meteorologami, kartografami, urzędnikami, finansistami - wszyscy wykształceni, światowi i naznaczeni duchem optymizmu swoich czasów. Żądni nowości, szerzenia wiedzy, patrzący w przyszłość. Entuzjastyczni zwolennicy wszystkich, którzy dotarli do ostatnich granic. Wśród nich byli odkrywcy Wielkiego Kanionu i zdobywcy Gór Skalistych. Pionierzy, którzy nieśli flagę Ameryki na północ dalej, niż ktokolwiek inny wcześniej. Naukowcy, którzy przemierzyli najodleglejsze góry i najbardziej niedostępne wybrzeża, opisali nieznaną florę i faunę oraz życie obcych ludów.
![Więcej o National Geographic](/CMS/images/text/brands/national-geographic-Wandkarte.jpg)
Na pierwszego przewodniczącego towarzystwa wybrany został Gardiner Green Hubbard. Nie był odkrywcą, ale prawnikiem i finansistą, który sponsorował eksperymenty naukowe swojego zięcia, Aleksandra Grahama Bella (który później wynajdzie telefon i zostanie drugim przewodniczącym National Geographic Society). W swoim przemówieniu inauguracyjnym, Hubbard podkreślił, że członkostwo nie ogranicza się do naukowców, ale że Towarzystwo jest otwarte dla wszystkich. To, co wówczas postulował, również dziś jest celem NATIONAL GEOGRAPHIC: wspieranie obiecujących projektów badawczych "i rozpowszechniać zdobytą w ten sposób wiedzę wśród ludzi, abyśmy wszyscy mogli dowiedzieć się więcej o świecie, w którym żyjemy".